Marc en Marga 25 jaar lid

Door Vera van Vuuren op 1 mei 2023

Behalve dat Marga en Marc al veel langer dan 25 jaar getrouwd zijn, zijn zij nu ook 25 jaar lid van de Partij van de Arbeid.

Maandag 1 mei 2023 ontvingen zij beiden een speldje en een bos bloemen van Marjan Leijen, voorzitter van het PvdA Schagen bestuur.

Zowel Marga en Marc zijn vele jaren actief geweest voor de PvdA. Als eerste in de gemeente Harenkarspel. Vanuit hun huis in Valkkoog ondernamen zij een breed scala aan PvdA activiteiten en vervolgens vanuit Schagen.

Marga zat in het bestuur van de PvdA Harenkarspel naast haar baan als docent Nederlands en Culturele en Kunstzinnige vorming bij het Regius College in Schagen, waar zij ook voorzitter van de ondernemingsraad was. Na haar pensionering werd Marga in 2012 voorzitter van het nieuwe fusiebestuur van Harenkarspel, Schagen en Zijpe.  Marga stond voor de zorg voor de zwakkeren in de samenleving, een ruimhartig vluchtelingenbeleid en een goed onderwijsaanbod. Twee coalitievormingen heeft zij getrokken voor de PvdA Marga heeft als Neerlandica eerst gezorgd voor de goed leesbare verkiezingsprogramma’s en vervolgens aan de duidelijke coalitieakkoorden.

Ook Marc was al actief voor de PvdA in Harenkarspel, hij zat in de gemeenteraad, in het bestuur en ook na de fusie de eerste vijf jaar in de gemeenteraad van Schagen. Marc ziet het als zijn maatschappelijke corvee om zich in te zetten voor de ‘kleine luyden’ die vermorzeld worden door de marktwerking. Hij komt op voor het publiek belang. Het is nodig dat het gedaan wordt, sterker nog: het móét gedaan, vindt Marc. Vroeger kon je hem op twee plekken treffen, langs de lijn op zondag en in het gemeentehuis op de raads- en fractiedagen. Marc is van de welluidende betogen. Hij kent zijn argumenten goed en als fotograaf is hij een kei in beeldend spreken. Ook als hoffotograaf van de PvdA Schagen willen we Marc bedanken.

De PvdA Schagen is Marc en Marga er dankbaar voor hun inzet en we wensen hen nog veel goeds toe.

Vera van Vuuren

Mijn naam is Vera van Vuuren. Als baby kwam ik naar de Stolpen om te gaan wonen bij onze opa en oma Roos. Mijn tweelingzus en ik zijn vanuit Australië naar Nederland gevlogen, omdat onze moeder was overleden bij onze geboorte. Na vele verhuizingen ben ik 15 jaar geleden teruggekomen in de Zijpe. Mijn man

Meer over Vera van Vuuren