Eerste resultaten vragenlijst onder leden

Door Erik van Vliet op 30 mei 2020

De mening van alle leden telt en het bestuur van PvdA Schagen wil graag weten wat er leeft onder de leden. Van 18 april t/m 3 mei is hiervoor een ledenpanel – dat is een online vragenlijst – gehouden. Lees hier de eerste bevindingen.

Klein beginnen

Voor een eerste ledenpanel hebben wij bewust gekozen om klein te beginnen; wie zijn onze leden, hoe kijken die leden naar de afdeling en hoe bekend zijn zij met de taken en zaken waar de afdeling voor staat?

In de toekomst willen we vaker ledenpanels houden, maar dan meer toegespitst op inhoudelijke onderwerpen.

Grote deelname

Om te beginnen willen wij alle leden die de vragenlijst hebben ingevuld van harte bedanken voor de genomen moeite. Wij kunnen trots zijn. Bijna 47% van de leden van de afdeling Schagen hebben deelgenomen aan het ledenpanel. Dat is de hoogste score tot nu toe van alle ledenpanels die in het landzijn gehouden. Chapeau!

Eerste resultaten

Graag hadden wij de resultaten tijdens een politiek café met u gedeeld, maar dat is helaas niet mogelijk. Voordat wij elkaar weer kunnen ontmoeten willen wij toch de eerste resultaten met u delen.

85% van de leden van de afdeling Schagen zijn ouder dan 50 jaar.

42% zijn zelfs ouder dan 70 jaar.  Hier ligt een mooie taak om de jeugd te motiveren en activeren.

51% is al langer dan 20 jaar lid van de partij.

53% voelt zich betrokken bij de partij.

85% leest regelmatig de nieuwsbrief en vindt de mail een goed middel. Soms wil men nog sneller geïnformeerd worden over activiteiten.

64% vindt de partij herkenbaar. Ook hier worden suggestiester verbetering genoemd, zoals meer naar buiten treden met visie en standpunten, meer contact zoeken met de leden.

Prioriteit

Leden hadden de mogelijkheid om onderwerpen aan te dragen die zij met prioriteit terug willen zien op de agenda van de PvdA afdeling Schagen.

Met stip bovenaan staat wonen, gevolgd door sociaal, armoede, jongeren en vluchtelingen.

Cultuur, duurzaamheid en werkgelegenheid worden minder vaak genoemd.

Uitwerken

Met dit ledenpanel hebben wij een schat aan gegevens ontvangen die wij verder gaan uitwerken en die zeker terugkomen op de agenda van de PvdA afdeling Schagen.

Voor nu nogmaals dank voor uw bijdrage.

Erik van Vliet

Mijn naam is Erik van Vliet. Ik ben van bouwjaar 1953 en woon met mijn vrouw Ellen aan de mooie zuidrand van Callantsoog. Wij hebben samen 5 kinderen (drie uit een eerder huwelijk van mij en twee uit dat van Ellen) en tien kleinkinderen in de leeftijd van twee tot tien jaar oud. Ik heb

Meer over Erik van Vliet