Raadslid, Campagnecoördinator

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen voorrang krijgen.

Daarnaast mag er creatiever gedacht worden bij het inrichten van nieuwe wijken of infrastructuur. Denk aan kunst, meer groen, een gezamenlijke tuin of sportveld enzovoort.

Onze mooie en nog relatief rustige kust moet vooral zo blijven. Net als bijvoorbeeld de West-Friese dijk, kleine kernen zoals Eenigenburg en Kerkbuurt en het historische centrum van Schagen. Dat zijn de parels van onze gemeente.

Na een lange carrière in de reclame is Mirjam nu actief in de verhuur van vakantiewoningen. Mirjam is 58 jaar, getrouwd met Philip van der Zee en heeft 2 volwassen zoons. Ze is opgegroeid in Tuitjenhorn en woont inmiddels al 30 jaar in Dirkshorn.

Meer weten over Mirjam van Musscher? Lees hier een recent interview.