Wie bouwt betaalbaar?

Door Mirjam van Musscher op 21 april 2023

Wie bouwt betaalbaar? De crisis op de woningmarkt houdt aan. Waarom lukt het niet om voldoende betaalbare woningen te realiseren?

Aan huurwoningen wordt hard gewerkt, daar zijn vooral woningbouwverenigingen in samenwerking met gemeenten aan zet. Een groeiende groep woonstarters, kleine huishoudens en senioren die net wat meer verdienen dan het sociale minimum en niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning vallen echter tussen wal en schip.

Tijd om eens goed te kijken naar wie er nu wat kan realiseren aan betaalbare koopwoningen.

De PvdA organiseert samen met het CDA en GroenLinks een beeldvormende avond hierover.

Er zijn presentaties van 2 zelfbouwgroepen, projectbegeleider Maikel Gielens vertelt over zijn ervaringen met zelfbouwen, bouwbedrijf de Nijs wordt gevraagd of ze behalve voor vluchtelingen ook voor onze eigen starters betaalbaar kunnen bouwen en de woningbouwvereniging vertelt meer over de mogelijkheden van Koopgarant om de koopprijs van woningen laag te houden.

Maandag 15 mei, inloop vanaf 20:00 uur in het gemeentehuis.Deze avond is vrij toegankelijk voor belangstellenden.

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher