Werkbezoek van statenleden aan Schagen groot succes

2 maart 2024

Afgelopen vrijdag 1 maart hebben PvdA leden van de Provinciale Staten van Noord-Holland en gedeputeerde Jeroen Olthof een bezoek gebracht aan Schagen.

Ze werden daar warm onthaald door de wethouders Hans Heddes, Simco Kruier en Haydar Erol, om samen te praten over de toekomst van de gemeente.

Vera van Vuuren met Simco Kruijer, wethouder Wonen en Economie

Een belangrijk onderwerp was de ontwikkeling van een nieuwe wijk in Schagen Oost, dat aangemerkt is als Bijzonder provinciaal landschap. De gemeente heeft de hulp van de provincie nodig om hier te kunnen bouwen. Ze willen dat er genoeg huizen komen voor iedereen, maar ook dat het mooie landschap goed wordt beschermd.

Daarnaast bespraken ze het Dorps Ontmoetingspunt Petten (DOP), een centrale ontmoetingsplek voor ouderen uit de omgeving. De DOP heeft al eens steun gekregen van de provincie en hoopt nu op meer hulp om de verbouwing te kunnen realiseren.

Jan Schrijver bedankt Karel Adema en Connie Kleimeer van de DOP Petten

Ook ontmoeten zij de bestuurders van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier Marjan Leijen en Arnold Langeveld. Zij maakten duidelijk dat de kustverdediging bij Petten doorgaat en het nieuwe strandpaviljoen en de strandhuisjes een plek kunnen krijgen.

Arnold Langeveld van HHNK

De PvdA-fractie van Schagen, aangevoerd door Vera van Vuuren, faciliteerde de gesprekken. Dit bezoek toonde aan hoe goed de provincie, de gemeente en Hoogheemraadschap kunnen samenwerken. Ze hebben hetzelfde doel: Schagen een mooie en leefbare plek maken voor iedereen.

Er is veel enthousiasme over de toekomstige samenwerking en de nieuwe projecten in Schagen.

Vera van Vuuren, Chris Vonk, Gert Jan Leerink en Jeroen Olthof