Lege toekomststoel praat mee

Door Hans Heddes op 5 december 2018

Voor een duurzame wereld van morgen is het belangrijk om de toekomst mee te wegen in de beslissingen van vandaag. Dit doen we door letterlijk een lege stoel aan te schuiven bij de vergadertafel, als symbool voor de toekomst. De toekomststoel.

Jan Terlouw

De toekomststoel is een idee van Jan Terlouw. Inmiddels staan er al enkele duizenden van deze stoelen in directiekamers, op scholen en bij ons in de B&W-kamer. Elke dinsdagochtend worden hier besluiten genomen met de stoel als middelpunt.

Zetel 151

Ook op het duurzaamheidspodium van 10 oktober jl. is de toekomststoel uitvoerig besproken. Via #toekomststoel kan de petitie getekend worden om de toekomststoel als 151ste zetel in de Tweede Kamer te krijgen.

Ondernemers

Donderdag 29 november jl. mocht ik een presentie geven op de jaarvergadering van de Ondernemers Federatie Schagen (OFS). Zo’n 70 ondernemers waren zeer benieuwd welke maatregelen zij kunnen nemen om onze gezamenlijke duurzaamheidsdoelstellingen te halen.

Inspiratie

Een aantal hiervan had zich al laten inspireren op het duurzaamheidspodium. De toekomststoel kwam ook ter sprake. Merkbaar enthousiaste ondernemers zijn en gaan aan de gang om de toekomst mooier in te vullen!

Hans Heddes

Mijn naam is Hans Heddes, geboren in 1961 in Haringhuizen. Vanaf 2001 ben ik actief politiek betrokken voor de PvdA. Van 2003 tot 2006 als lid van de gemeenteraad Schagen en vervolgens van 2006 tot 2013 als wethouder voor deze gemeente met de portefeuille Samenlevingszaken. Van 2013 tot 2018 ben ik fractievoorzitter van de partij

Meer over Hans Heddes