Rienk Mud nieuwe voorzitter van afdeling PvdA Schagen

Door Mirjam van Musscher op 9 januari 2021

Met het onverwachte vertrek van voorzitter Leo van der Leden zat de PvdA Schagen met een probleem. De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 beginnen nu al en dat vergt alle aandacht van een bestuur.

Gelukkig was oudgediende Rienk Mud bereid in te springen. Op de digitale ledenvergadering van donderdag 7 januari is hij benoemd als voorzitter van de Schager afdeling van de PvdA.

Rienk Mud is bij veel Schagenezen bekend vanwege zijn voorzitterschap van de Westfriese Folklore en NoordkopCentraal. Dat hij daarnaast nog tijd vindt voor de voorzittersrol van de Schager PvdA heeft alles te maken met zijn historie in deze partij. In de 90-er jaren is hij al bestuursvoorzitter geweest en van 1994 – 2000 raadslid.

Het is overigens vooral niet de bedoeling van Rienk om deze functie voor langere tijd te doen. Als gepensioneerde wil hij hooguit een jaar of 3 de kar trekken om daarna plaats te maken voor een jongere enthousiasteling. Hij beschouwt zichzelf dan ook als een spreekwoordelijke tussenpaus. Bij de PvdA Schagen zijn nieuwe leden en mensen die interesse in de lokale politiek hebben dan ook van harte welkom.

Wil je een keer een vergadering meemaken of meer weten? Mail dan naar [email protected] of kijk op schagen.pvda.nl

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher