31 maart 2015

REGELING MEEDOEN NOORDKOP

Onderwerp: regeling Meedoen Noordkop
Telefoonnummer 0224 210 400

Eerste scholen aangemeld in webshop MeedoenNoordkop.nl

Ieder kind wil graag sporten of meedoen met culturele activiteiten. Dit is niet voor iedereen weggelegd. In gezinnen met een laag inkomen is er vaak geen geld voor leuke dingen. Daarvoor is ‘Meedoen Noordkop’ in het leven geroepen, zodat alle kinderen in de gemeenten Hollands Kroon en Schagen ook aan leuke dingen kunnen meedoen.meedoenfoto

De regeling ‘Meedoen Noordkop’ is speciaal voor gezinnen met lage inkomens en met schoolgaande kinderen. Zij krijgen geld van de gemeenten Hollands Kroon of Schagen. Hiermee kopen ze sportlessen of culturele activiteiten in de webshop, op www.meedoennoordkop.nl

Elke vereniging in Hollands Kroon of Schagen kan hier producten voor kinderen aanbieden. Maar ook aan scholen wordt gevraagd zich aan te melden en iets aan te bieden.

Een voorbeeld
De oudervereniging van school organiseert jaarlijks het schoolreisje. Hiervoor moet betaald worden. De school kan deze bijdrage als product in de webshop aanbieden. Na goedkeuring door de gemeente, verschijnt het product op de website en is het ook echt te koop. Gezinnen met een laag inkomen loggen in op de website en kunnen het product in de webshop kopen. Het bedrag wordt door de gemeente overgemaakt aan de school. En zo kan het kind mee op schoolreisje.

Sport en cultuur
In de webshop bieden inmiddels tal van sportverenigingen in de Noordkop hun sportlessen aan: van tafeltennis tot voetbal, van handbal tot zwemles. Ook de culturele verenigingen beginnen zich aan te melden. Hier moet je denken aan muziekles, theater, vakantiespelen en ballet.

De producten worden steeds aangevuld. Wilt u als vereniging of school ook iets aanbieden in de webshop? Ga naar de website www.meedoennoordkop.nl en vul het formulier in. Deelname is gratis.
Wilt u weten of u in aanmerking komt voor de regeling Meedoen Noordkop? Kijk dan op de website www.meedoennoordkop.nl

En download de flyer:hksgn

meedoen noordkop flyer