Door op 19 mei 2014

Politieke Markt Makado Centrum

Afgelopen zaterdag waren we met een groepje partijgenoten aanwezig op de politieke markt in het Makado Centrum om de Europese verkiezingen te promoten.
Ondanks het vroege tijdstip (08.30 uur) hadden we er zin in.
DSC_7102
Toch blijft het moeilijk mensen enthousiast te maken voor de Europese verkiezingen. Discussies beginnen al snel met “het zijn allemaal graaiers”, “dat circus van Brussel naar Straatsburg iedere maand kost miljoenen”, “Nederland is te klein om Europees iets te kunnen betekenen” tot “ik heb het helemaal gehad met de politiek”. Blijf daar maar eens enthousiast bij! 
Desalniettemin hadden we ook leuke en goede gesprekken met het winkelend publiek.

“Keuzestress op jonge leeftijd”
DSC_7106

DSC_7109
Van 11.00 tot 13.00 uur kwam Pieter van der Hoeven ons ondersteunen. Pieter is landelijk en regionaal voorzitter van de werkgroep Europa van de PvdA en staat nummer 25 op de lijst voor het Europees Parlement.
We vroegen Pieter of hij de prijs wilde uitreiken aan de leerlingen van het Regiuscollege die als prijswinnaars uit de bus waren gekomen van de prijsvraag die wij enkele weken geleden hielden tijdens de Europese dag op het Regiuscollege. Pieter deed dat graag en op de foto zie je hoe hij het “PvdA-pretpakket” aan Anna de Cock overhandigt.
DSC_7117Anna en Piet (de andere winnaar) worden ook een keer door Ben Blonk meegenomen om te kijken wat er in de gemeente Schagen verbeterd kan worden voor jongeren.
Ed Molenaar, Victor Walvisch, Ben Blonk, Marc Moussault, Elsbeth Pinksterboer, Marga de Groen, Vera van Vuuren, Harry Piket, Ton Kuijs, Helga Wagemaker, Tjeerd Talsma: bedankt voor jullie aanwezigheid en steun! Het was goed en gezellig om een dagje met partijgenoten door te brengen!