Lintje voor Marjan Leijen

Door Mirjam van Musscher op 29 april 2022

Het volbrengen van 3 raadsperiodes levert een koninklijke onderscheiding op. Maar daarnaast heeft Marjan Leijen zich ook, en al veel langer, ingezet voor het waterschap. Dinsdag 26 april werd haar dan ook zeer verdiend een lintje opgespeld.

Voor de PvdA in de gemeente Schagen en daarvoor de voormalige gemeente Harenkarspel, heeft Marjan een belangrijke rol gehad. Op 29 maart 2022 heeft zij afscheid genomen als raadslid voor de PvdA. Marjan is raadslid en fractievoorzitter geweest in de voormalige gemeente Harenkarspel van 11 maart 2002 tot en met 1 december 2010. Voor de gemeente Schagen is zij raadslid geweest van 29 maart 2018 tot en met 29 maart 2022. Ook hier was zij enige tijd fractievoorzitter. In totaal is Marjan Leijen ruim 12 jaar raadslid geweest voor de PvdA. Zij is benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher