Kunstbeleid op de kaart

Door Mirjam van Musscher op 12 juli 2023

In 2017 heeft onze toenmalige wethouder Ben Blonk ervoor gezorgd dat het cultuurfonds goed gevuld werd om kunst- en cultuurprojecten te kunnen ondersteunen.

Nu raakt die pot leeg en is het tijd voor structurele ondersteuning. Het beleid voor kunst en cultuur is niet heel duidelijk en daarom heeft de PvdA, samen met het CDA, Jess lokaal, de seniorenpartij en GroenLinks een motie ingediend om met een integraal beleid te komen. Wat willen we met kunst in de buitenruimte, hoe gaan we kunst- en cultuurbeoefening structureel ondersteunen, wie krijgt er allemaal subsidie en waarom, enzovoort.

Hoeveel dat mag kosten komt dan ook aan de orde. De motie is aangenomen dus we kunnen verder bouwen aan een gezond fundament om kunst en cultuur toegankelijk te houden voor iedereen!

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher