Inloopavond over geluidsscherm Muggenburg en nog meer

Door Hans Heddes op 26 juli 2018

De gemeente heeft de afgelopen periode een drietal inloopavonden openbaar gebied georganiseerd om onze inwoners te informeren over plannen voor een bepaald gebied of onderwerp.

Geluidsscherm Muggenburg

De eerste ging over het mogelijk vervangen van een geluidsscherm in wijk Muggenburg. Alle direct betrokkenen zijn hiervoor uitgenodigd om eindelijk het gat in het scherm te dichten. Een auto is er in maart 2017 doorheen gereden en lang was onduidelijk wie het moest gaan oplossen. De direct betrokkenen met uitzicht door het scherm waren duidelijk; graag eenzelfde scherm. De overige bezoekers waren ook wel in voor een aarden wal of andere duurzame oplossing. Met deze informatie gaan we verder aan de slag.

Ledverlichting

De volgende avond ging over ledverlichting in de hele gemeente. Ziut gaat allereerst in de kern Schagen aan de gang om daarna alle verlichting (12.000 palen) te vervangen voor led. Voor maart 2019 is dit alles gerealiseerd. De firma had als voorbeeld een aantal palen en armaturen mee. Er lagen grote kaarten waarop elke bezoeker haar/zijn eigen straat kon vinden met de beoogde armatuur erbij. In wijk Muggenburg is alles al vervangen, zodat mensen daar ’s avonds kunnen gaan kijken hoe het licht er in het echt uitziet. Telkens als een nieuw gebied aan de beurt is wordt er zo’n avond georganiseerd.

Renovatie Schagerweg

Avond nummer 3 vond plaats in Schagerbrug, waar de renovatie van de Schagerweg het onderwerp was. In de kantine van Vesdo kwamen circa 200 bezoekers bijeen om te zien hoe het er over ongeveer één jaar uit gaat zien. Veel discussies over klinkers en asfalt, klimaatadaptieve maatregelen versus parkeren, rotondes, landbouwvoertuigen, vrachtwagens. Kortom, genoeg input om de plannen opnieuw te beschouwen en een volgende bijeenkomst te organiseren.

Schagerweg in Schagerbrug (foto: SchagenFM)

Mooie, nuttige bijeenkomsten, volop bezocht door onze inwoners en politici.

Hans Heddes

(Foto’s: SchagenFM)

Hans Heddes

Mijn naam is Hans Heddes, geboren in 1961 in Haringhuizen. Vanaf 2001 ben ik actief politiek betrokken voor de PvdA. Van 2003 tot 2006 als lid van de gemeenteraad Schagen en vervolgens van 2006 tot 2013 als wethouder voor deze gemeente met de portefeuille Samenlevingszaken. Van 2013 tot 2018 ben ik fractievoorzitter van de partij