Transformatorstation moet passen in landschap

Door Mirjam van Musscher op 23 december 2022

Opeens lag het plan op tafel, bleek de grond al aangekocht en de vergunning al aangevraagd …

Het gaat over een transformatorstation vlakbij de Westfriesedijk bij Sint Maarten.

Best een groot gebouw, opgetuigd met spiegels en midden in het vlakke landschap daar. Ondanks een schriftelijke vraag en een vlammend betoog van Vera in de oordeelsvormende- en raadsvergadering is het niet gelukt om het bouwwerk – op zijn minst – een stukje op te schuiven bijvoorbeeld. De aankleding met spiegels is gelukkig wel van de baan, dat wordt nu met buurtbewoners opnieuw uitgewerkt naar een wat natuurlijker uitstraling.

We hebben in elk geval wel bereikt dat we goed de aandacht hebben gekregen voor het respecteren van beeldbepalende waarden van ons landschap. Dat kun je maar één keer verpesten tenslotte dus moeten we daar zuinig op zijn. De omgevingsvisie is niet voor niets vastgesteld.

Dit glazen ontwerp is van de baan.

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher