Zie naar elkaar om

10 april 2020

Schagen is op dit moment leeg. Geen terrasjes op de markt, het strand is leeg, de horeca is dicht, de toeristen blijven weg. Het coronavirus houdt iedereen bezig.

We blijven binnen en werken thuis. We doen dat ordelijk en getrouw. We volgen de regels die premier Rutte ons heeft meegegeven. Hij doet dat op basis van de wetenschappelijk onderbouwde aanbevelingen van het RIVM.

De PvdA is trots op u. U houdt zich goed aan de regels. De PvdA is ook trots op de inzet van het verplegend personeel, de leraren, zorgpersoneel, kinderopvangpersoneel, beveiligers, bezorgers, vakkenvullers, beleidsambtenaren en de creatieve vondsten die worden gebruikt om het land draaiende te houden.

Nu is de kritische periode aangebroken om het virus succesvol te bestrijden. Dus ook wij vragen u om vol te houden en voor elkaar te zorgen, veilig. Houd vol, houd moed, houd afstand om elkaar straks weer te kunnen omhelzen.

De nieuwe werkelijkheid van straks zal ons goed doen want er valt veel te leren uit het proces waarin we nu zitten.

Zie naar elkaar om.

Bestuur PvdA Schagen.