Lees over onze campagne en help mee!

Door Mirjam van Musscher op 11 maart 2019

Hallo PvdA leden Schagen!

Op 20 maart mogen we naar de stembus voor de verkiezingen van de provincie en waterschap. PvdA Schagen gaat al elke maand naar de mensen toe met een werkbezoek maar in de aanloop naar 20 maart zetten we een tandje bij.

Biodiversiteit

Op vrijdag 8 maart is er een zeer geslaagde presentatie geweest op biologisch landbouwbedrijf de Lepelaar in St Maarten. Daar vertelde oa gedeputeerde Adnan Tekin welke doelstellingen gehaald zijn mbt oa biologische landbouw, natuur en vergroten biodiversiteit. Gisteren is Adnan uitgeroepen tot groenste politicus van 2018, een terechte eer en een enorm leuke opsteker in campagnetijd!

Betaalbare woningen

Aanstaande vrijdag 15 maart bezoeken we vanaf 13:00 uur de betaalbare starterwoningen in aanbouw aan de Spoetnikstraat in Dirkshorn. We gaan er symbolisch een rode heipaal slaan omdat we graag meer van deze projecten willen!  U bent van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn.

Groene tuin?

Lijsttrekker Marjan Leijen voert een tuinenactie voor het waterschap. Mensen met een groene, klimaatvriendelijke tuin worden gecomplimenteerd en beloond met een rood plantje. Wilt u meehelpen met de tuinenactie? Meldt u dan aan bij Marjan op 06 439 746 02.

Marjan Leijen staat op plaats 1 van de kieslijst voor het waterschap. Lees hier meer over haar kandidatuur.

Provinciale kandiaat uit de regio

De gemeente Schagen heeft met Mirjam van Musscher uit Dirkshorn een kandidaat voor de provincie, die de regio goed kent en weet wat er speelt. Met betaalbaar bouwen heeft zij veel ervaring. Indertijd heeft zij met de PvdA en de dorpsraad aan de wieg gestaan van Waarland Bouwt Zelf. Dit project is later samengegaan met Bouwend Waarland en afgelopen najaar zijn er in Waarland acht betaalbare huizen opgeleverd. In Dirkshorn volgen er dit jaar nog eens acht. De huizen in Dirkshorn worden voor € 134.000,- gebouwd, betaalbaar bouwen kan dus wel! En graag meer!

Ook in andere plannen zoals voor Dirkshorn Zuid, Tuitjenhorn, Warmenhuizen en Schagerbrug moet liefst zoveel mogelijk ruimte zijn voor betaalbare huizen. De woonbehoefte moet leidend zijn en niet het verdienmodel van de ontwikkelaars.

Daar wil de PvdA zich vanuit zowel de provincie als de gemeente sterk voor maken.

Mirjam staat op plaats 11 van de kieslijst voor de provincie.

Graag tot ziens op vrijdag 15 maart.

Foto: Mirjam slaag een rode heipaal met op de achtergrond Mei Li Vos (lijsttrekker PvdA 1e kamer), Adnan Tekin (gedeputeerde en lijsttrekker PvdA NH) en Gert Jan Leers (kandidaat PvdA NH)

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher