Door op 14 maart 2015

PvdA-staatssecretaris Dijksma bij biologische landbouwbedrijf De Lepelaar

Misschien heeft u er al over gelezen in het NHD of op SchagenFM: maandag 5 maart jl. bracht staatssecretaris Sharon Dijksma een bezoek aan De Lepelaar in St. Maarten. Zij nam daar uit handen van PvdA-lijsttrekker/gedeputeerde Tjeerd Talsma het manifest “Meer biologische en duurzame landbouw in Noord-Holland” in ontvangIMG_7256st.

In het manifest staat beschreven hoe we in onze provincie kunnen groeien naar 10 procent biologische landbouwgrond.

Naast de staatssecretaris waren vertegenwoordigers van LTO Noord, Bio Valley, Seed Valley, de Triodos Bank en vele andere belangstellenden aanwezig.

Helaas kon Jan Schrijver er zelf niet bij zijn op zijn mooie bedrijf omdat hij nog in het ziekenhuis lag vanwege een zware operatie. Zijn compagnon Joris Kollewijn nam hem waar. Hij vertelde op boeiende wijze over het bedrijf en alles wat komt kijken bij biologische landbouw. Ook verzorgde Joris een rondleiding door De Lepelaar.

De uitreiking van het manifest werd muzikaal omlijst door Gijs (medewerker/student). Dit paste goed in de ontspannen sfeer vaIMG_7255n de bijeenkomst.. We kijken terug op een geslaagde middag waar door de pers ook veel aandacht aan is besteed. Dank aan allen die hebben mee gewerkt!

Het volledige manifest kunt u hier terug lezen: “Meer biologische en duurzame landbouw in Noord-Holland”