Zomergroet van de voorzitter

12 juli 2021

Rienk Mud – voorzitter van de PvdA Schagen – wenst ons allemaal een fijne zomer. Lees hieronder zijn zomergroet:

Beste partijgenoten,

De vakantie staat voor de deur. Menigeen heeft hier enorm naar uitgekeken en de vooruitzichten waren goed. Het olijke duo Mark en Hugo beloofde ons een mooie zomer. De mitsen en maren bij die blijde boodschap bleken echter de befaamde ‘kleine lettertjes’ die slechts een enkeling leest.

In de euforie van dalende besmettingscijfers en stijgende vaccinatiecijfers werden alle remmen losgegooid en in razend tempo ging het mis, want het virus was zeker niet met vakantie. Een overmoedige inschattingsfout, die er waarschijnlijk toe zal leiden dat Nederland over enkele dagen rood van kleur zal worden.

Vanuit politiek perspectief is het roder kleuren van ons land alleen maar toe te juichen, maar vanuit Covid-19 bezien is het een nachtmerrie voor velen die een geplande reis naar het buitenland mogelijk in rook op zien gaan.

Hoe vervelend ook, laten we vooral ook de lichtpuntjes niet vergeten.

Allereerst blijken de exploderende besmettingscijfers vooralsnog niet te leiden tot oplopende druk op de zorg en daar waren natuurlijke alle maatregelen de afgelopen anderhalf jaar op gericht. Ziekenhuiscijfers dalen nog steeds en het vaccineren gaat ondertussen onverdroten door. Mogelijk leidt de piekende besmetting zelfs tot een grotere vaccinatiebereidheid bij jongeren en worden vele twijfelaars over de streep getrokken. En dat is natuurlijk winst.

Verder is er niets mis met een vakantie is eigen land en wie weet wat er voor de nazomer nog in het vat zit.

Houd dus goede moed en ik wens jullie, ondanks alles, een prachtige zomervakantie toe.

Met vriendelijke groet,

Rienk Mud, voorzitter afdeling Schagen van de PvdA

Schagen, 12 juli 2021

foto: laatste bijeenkomst voor de zomer van fractie en bestuur