Werkbezoek in het Roockershuyspark

Door Mirjam van Musscher op 19 oktober 2018

Vrijdag 19 oktober ging de fractie van PvdA Schagen op werkbezoek in het Roockershuyspark. Een viertal raadsleden van het CDA, enkele leden van de dorpsraad en omwonenden sloten zich bij ons aan. In 2016 is dit park met particuliere inzet in Tuitjenhorn gerealiseerd en men wil nu graag uitbreiden.

Door tuinarchitect Mirjam Bontje en promotor Jan van Musscher werd geschetst hoe de plannen er nu voorstaan. Er moeten nog de nodige procedures doorlopen worden maar de plannen zien er goed uit en de aanwezige raadsleden zagen het als een zeer positieve ontwikkeling waar zeker steun aan gegeven kan worden.

Het waterschap heeft al een substantiële bijdrage toegezegd en wellicht dat met boomsponsoring en andere fondsen de begroting rond gemaakt kan worden.

We wachten met belangstelling het verloop van de procedure af, alleen al de bestemmingsplanwijziging neemt minimaal een halfjaar in beslag dus we zullen nog wat geduld moeten hebben.

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher