Vijftigste laadpaal is een feit

2 juni 2021

Hans Heddes is blij met de toename in gebruik van elektrische auto’s. Dat betekent een grotere vraag naar laadpalen.

In de gemeente Schagen heeft Hans de 50ste laadpaal officieel in gebruik gesteld. Deze telling is vanaf de eerste laadpaal in openbaar gebied in 2017.

Laadpalen op particulier terrein bij woningeigenaren maar ook bij grootwinkelbedrijven zijn buiten deze telling gehouden.

Steeds vaker komen verzoeken via een centraal systeem bij ons binnen om in de buurt van particulieren op openbaar terrein deze voorziening te plaatsen. Dat betekent dus dat er steeds meer elektrische auto’s in onze gemeente rijden met daarmee een vermindering van de CO2-uitstoot t.o.v. auto’s op fossiele brandstof, beter voor de directe leefomgeving en het milieu.

Hans: “Op het plein in Callantsoog staat, op basis van een proef, dit E-deck. Het is een overdekte fietsenstalling met zonnepanelen, waar je elektrische fiets gratis kan worden opgeladen terwijl je een ijsje aan het eten bent. Gedurende de maand juni gaan we ervaringen opdoen met deze noviteit.”