26 mei 2013

Verslag Rosa Leergang

Beste partijgenoten,

Zaterdag 25 mei had ik de vierde bijeenkomst van de Rosa-leergang. Deze dag stond in het teken van een communicatieworkshop waarvoor je je vooraf moest inschrijven. Ik had gekozen voor de workshop debatteren.

Met ongeveer 15 deelnemers was ik ingedeeld bij Janita Tabak; zij is wethouder in de gemeente Kampen en een inspirerende trainer. (Kijk eens op www.janitatabak.nl). Janita heeft ons handvatten aangereikt voor het debatteren, waarbij de focus lag op het overbrengen van je kernboodschap. Het was leerzaam om te zien hoe snel je verzandt in een uitgebreid en lang verhaal, terwijl een kort verhaal met een duidelijke kernboodschap veel krachtiger is. We sloten de dag af met een ware battle tegen de andere debatgroepjes; onze groep won (maar dat terzijde J).

A.s. vrijdag is mijn eigen leerganggroep uitgenodigd door onze coach (Songul Mutluer) in Zaandam. Zij is daar fractievoorzitter van de PvdA en geeft ons, samen met loco-burgemeester Olthof, een rondleiding door het gemeentehuis en uitleg over het stadsvernieuwingsproject. We eten samen een hapje en aansluitend gaan we naar het politiek café in De Fabriek. Ik kijk er naar uit.

Zaterdag 22 juni is al weer de laatste bijeenkomst van de Rosa-leergang. Jammer, omdat het elke keer zo leuk is om partijgenoten uit andere plaatsen te spreken en te vergelijken hoe het er bij hen aan toe gaat.

Hartelijke groet, Helga Wagemaker

Waar ben je naar op zoek?