Vera genomineerd voor Ribbius Peletierpenning

25 juni 2022

Op 17 juni 2022 heeft de provincie Noord-Holland bekend gemaakt wie de Ribbius Peletierpenning 2022 ontvangt, https://lnkd.in/eN3bf82z. De Rubbius-Peletier-penning van de Provincie Noord-Holland is voor de vrouw die een inspirerend voorbeeld is voor andere vrouwen in de politiek in Noord-Holland.

Vera van Vuuren is genomineerd omdat zij zich al jarenlang inzet met name voor innovatie en de energietransitie. Ook is zij is al 25 jaar actief lid van de PvdA, voor het grootste deel in Schagen. Al meer dan 40 jaar werkt zij bij, voor en in de politiek in Noord-Holland, te beginnen als voorzitter van de leerlingenraad van het Provinciaal Ziekenhuis Santpoort en nu als voorzitter van de Noord Hollandse Energie Coöperatie, naast het fractievoorzitterschap PvdA in Schagen.

Bij de uitreiking werd een workshop gegeven om te leren wat je kan doen, ook als man om te zorgen dat er meer vrouwen politiek actievoerden. Zo waren uit er uit de gemeente Schagen twee mannen, ter moreel support, en natuurlijk om te leren wat mannen kunnen doen om meer vrouwen in de politiek te krijgen.

Marie-Anne van Reijen van Meer heeft de penning dit jaar gekregen. Zij is van de stichting Meer Vrouwen in de Politiek en zij stimuleert dat er meer vrouwen in de politiek gaan en blijven door weerbaarheidstrainingen te geven.