Torenven voor woningbouw

Door Marjan Leijen op 17 juli 2018

De locatie Torenven, waar voorheen de openbare basisschool in Warmenhuizen was gevestigd, is vrijgekomen voor woonbestemming. Het college was voornemens om op de prachtige locatie, gelegen aan een park, ruimte te bieden voor een maatschappelijke invulling.

De fracties van de PvdA en CDA zijn beiden van mening dat de woningbehoefte in Warmenhuizen zo groot is, dat de locatie voor 100 % ingevuld moet worden voor wonen. Om die reden is een amendement ingediend met daarin deze zienswijze.

Het amendement is mede ingediend door de VVD, SP en Wens4U en is met grote meerderheid in de raad van 3 juli aangenomen. Klik hier voor het amendement.

Aanvullende wensen – stimuleren Collectief Particulier Opdrachtgeverschap en behoud van de bestaande bebouwing – zijn meegegeven aan het college.

Marjan Leijen

Schagen is een mooie en diverse gemeente. Een heerlijke zee, historische dijken, een gezond platteland, een stad en diverse dorpen met goede voorzieningen. Ik woon in Warmenhuizen, middenin deze pracht. Graag maak ik me sterk voor het behoud van deze kwaliteiten. Ik wil een sociale, duurzame en solidaire gemeente Schagen. Die doorgroeit tot de gemeente

Meer over Marjan Leijen