Steun voor uitbreiding Roockershuyspark

Door Mirjam van Musscher op 2 oktober 2018

In 2016 is met heel veel particuliere inzet het Roockershuyspark in Tuitjenhorn gerealiseerd. Dit park wordt geheel door vrijwilligers onderhouden.

Plan

Vorig jaar is er een plan gemaakt om het park uit te breiden tot aan Kerkbuurt. Omdat de aanwonende bewoners op Kerkbuurt dit niet zagen zitten kon de gemeente niet meewerken aan uitvoering van dit plan. Inmiddels is er een alternatief plan in voorbereiding waarbij het park niet meer direct aan Kerkbuurt aansluit.

Werkbezoek

De PvdA Schagen vindt de manier waarop het Roockershuyspark is ontstaan een heel mooi voorbeeld hoe inwoners zelf iets van hun leefomgeving kunnen maken. Om te zien hoe de uitbreiding ondersteund kan worden is er daarom een werkbezoek gepland op vrijdagmiddag 19 oktober om 14:00 uur.

Belangstellenden zijn van harte welkom, we starten vanuit de parkingang aan de westzijde van de straat Roockershuys.

Mirjam van Musscher

Meer betaalbare huizen, dat is waar Mirjam zich hard voor wil maken. Er kan niet zoveel meer nieuwgebouwd worden en dan moet er vooral gebouwd worden waar de grootste behoefte aan is. Dat zijn met name starterswoningen en huizen voor kleine huishoudens. Groepen die zelf het bouwen willen inkopen en daarmee kosten kunnen besparen mogen

Meer over Mirjam van Musscher

Waar ben je naar op zoek?