Schagen goed vertegenwoordigd in PS en WS

1 december 2018

Op de PvdA kandidatenlijsten van de provinciale statenverkiezingen (PS19) en de waterschapsverkiezingen (WS19) in 2019 komt Schagen verschillende keren voor.

Verkiezingen

Op 20 maart 2019 vinden de provinciale statenverkiezingen weer tegelijkertijd met de waterschapsverkiezingen plaats. Programma’s en kandidatenlijsten voor PvdA Noord Holland en PvdA HHNK (Waterschap / Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier) zijn op 10 november jl vastgesteld.

PvdA Noord Holland

De lijst PvdA Noord Holland wordt aangevoerd door Adnan Tekin uit Amsterdam. De kop van Noord Holland komt vanaf plek 7 met Aukelien Jellema uit Den Helder in beeld. Op een mooie 11e plaats staat ons steunfractielid Mirjam van Musscher uit Dirkshorn. Lijstduwer en raadslid Jan Schrijver neemt de 31e plek in. Marlene Talsma (niet op de foto) uit Callantsoog staat op de 33e en tevens laatste en eervolle plek ter nagedachtenis aan haar overleden man en gedeputeerde Tjeerd Talsma.

PvdA HHNK

Martin van der Jagt, jurist en toezichthouder uit Schagen staat op plek 9 van de kandidatenlijst voor PvdA Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Gerrit Westerink, onze oud-burgemeester is lijstduwer. Marjan Leijen uit Warmenhuizen, raadslid en fractievoorzitter in Schagen voert wederom de lijst aan. De kop van Noord Holland is verder goed vertegenwoordigd met Fijko van der Laan uit Anna Paulowna op plek 3, Elbert Volkers van Wieringen op plek 5 en Sylvia Buczynski uit Haringhuizen op plek 11.

Foto’s: Wouter Zaalberg (Martin van der Jagt en Gerrit Westerink staan niet op de foto van PvdA HHNK)