Door op 2 maart 2015

Rode Stranden Actie bij Den Oever

Rode Stranden 2

fractielid Rolf Klant is er klaar voor

Zondag 1 maart organiseerde PvdA Hollands Kroon een Rode Stranden Actie bij Den Oever. In samenwerking met Staatsbosbeheer, Landschapszorg Wieringen en de Vereniging van Wadvissers werd ruim 400 (!) kilo afval van ’t Schor gehaald.
De actie begon in café De Houtzolder aan de haven in Den Oever waar eerst de inwendige mens werd verzorgd: er werd een smakelijke erwtensoep geserveerd met “stik”. Met een goed gevulde maag trotseerden zo’n 25 man de harde wind en gingen ’t Schor op om troep te ruimen. Naast leden van de afdelingen Schagen, Hollands Kroon en Den Helder was ook Marjan Leijen (lijsttrekker voor de waterschappen) aanwezig. En vanuit de Tweede Kamer boden Jeroen Recourt en Sjoera Dikkers een helpende hand!

Rode Stranden 1

lijsttrekker Marjan Leijen is niet bang voor vieze handen

Anderhalf uur later en 400 kilo afval rijker, toog het gezelschap terug naar het café voor een welverdiende borrel. Lijsttrekker Tjeerd Talsma sloot de middag af en moe (rozig!) maar voldaan, keerde iedereen weer huiswaarts……..
Afdeling Schagen bedankt Hollands Kroon voor de goede organisatie en gastvrijheid!