Door Harry Piket op 23 maart 2015

PvdA heeft weer NL-doet gedaan

Op zaterdag 21 maart togen wij 8 man sterk naar SV Sint Boys-DES in St. Maarten.Hier werden wij rond 09.30 uur ontvangen in de basisschool” de Zwerm” met koffie, thee en gebak. De energie voorziening voor de rest van de ochtend.

Eerst nog even een foto geschoten van de PVDA-ers Sabine, Robert, Jolande, Marjanne, Elsbeth, Vera, Robert, Rolf en Harry,  in hun PVDA outfit. Na een uitleg van de voorzitter Simco Kruijer werd er verzameld in de kantine van Sint Boys-DES. Hier werden de werkzaamheden verdeeld.

4 mensen gingen de reclameborden schoon schrobben, dit was vooral aan de noordkant een lastige klus omdat die borden groen waren uitgeslagen. Maar na een stevige schrobbeurt werkten sommige borden al weer oogverblindend voor de voetballertjes. Anderen begonnen met het schoonmaken van de ramen en kozijnen van de kantine.

DSC_4086Rolf, Robert en Harry werden belast met het betegelen van een stukje gras waar de rolcontainers moesten komen te staan. Vooral door het werk inzicht en de handigheid van Rolf liep dit project perfect. Voor de middag was deze klus geklaard.

Om 12.30 was er een gezamenlijke gezonde lunch verzorgd door SV Sint Boys-DES in samenwerking met het project Vullen en Voeden van Wilfred Genee. Naast het broodDSC_4083je kaas was er een broodje Balbreed, wraps en smooties. Na de prima verzorgde lunch werden de laatste borden ontdaan van het groen, de vogelpoep en andere ongerechtigheden. Rond 14.30 uur toog een ieder tevreden over het resultaat huiswaarts.

P.S. Hieronder nog het dankwoord van de voorzitter.

Ik wil jullie namens Sint Boys – DES nogmaals van harte bedanken voor jullie inzet vandaag voor onze club. Wordt erg gewaardeerd.

Ik hoop dat we samen kunnen werken aan een gezond verenigingsleven, zeker ook in de kleine kernen. Sport en verenigingen vormen de een heel belangrijke basis voor de leefbaarheid en het sociale leven in onze mooie gemeente.

Met sportieve groeten,

Simco Kruijer
Sint Boys – D.E.S.

Harry Piket