13 maart 2016

Politiek actief met NL Doet!!

Fractie PvdA NL Doet op Kinderboerderij in SchagenNL Doet 1

Hans, Heddes, Jan Schrijver, Vera van Vuuren en Marjanne Janssen vormde de ochtendploeg die bij de kinderboerderij KIBO aan het Schoenmakerspad te Schagen . Koffie en thee stonden klaar bij ontvangst waarna het werk werd verdeeld.

Ze begonnen met het schoonmaken, schuren en schilderen van de deuren en deurposten, natuurlijk in PVDA rood. Het was schitterend weer, alhoewel in de schaduw wel wat fris.

Rond 12.00 uur werd er gezamenlijk geluncht, dit hadden ze prima voor elkaar. Koffie , thee, broodjes met beleg, krentenbollen en een gekookt eitje.

Om 13.00 uur begon de middagploeg die bestond uit Rolf Klant, Jolanda Brinkman, Marga de Groen, Ton Kuijs en Harry Piket. Met nldoet 2016 margadeze ploeg werd het schilderwerk afgemaakt, tot volle tevredenheid van Peter Groot, de voorzitter en Hans Kolb de vice voorzitter. Tegen 15.30 was de NL Doet-klus gedaan.

Harry Piket

NL Doet: het College aan het werk op Midgard

Terwijl een ploeg PvdA’ers aan het werk is op de Kinderboerderij in Schagen, steekt het College van Burgemeester en Wethouders de handen uit de mouwen op Midgard.

Midgard

MidgaSAM_0034rd in Tuitjenhorn is een antroposofisch instituut voor gehandicaptenzorg met meer dan honderd bewoners. Daar is natuurlijk altijd veel te doen, zowel binnen als buiten. Het is dan ook een uitstekend keus om dit te kiezen als NL Doet- klus voor B&W.

Omdat ik bekend ben met het terrein van Midgard en dichtbij woon, leek het me een goede gelegenheid om even langs te gaan bij deze klussers.

De Zon 4SAM_0039

Zij waren aan het werk gezet op het adres: De Zon 4 en deze locatie was gemakkelijk te herkennen aan de NL Doet- vlag en gezellige ballonnen.

Het mSAM_0033aakt onderdeel uit van een aantal woningen, waar Midgarders min of meer zelfstandig wonen met begeleiding.

Witten

Binnen was het een drukte van belang: de burgemeester en de drie huidige wethouders waren aan het witten, maar een aantal bewoners en medewerkers stonden op het punt om naar het zwembad te gaan. Ook was er natuurlijk ‘begeleiding’ voor de klussers aanwezig. En daar stapt dan ook nog uw speciale verslaggever binnen met een fototoestel!

SAM_0035

Jelle Beemsterboer met bewoner Bob.

Ik heb dan ook maar snel mijn foto’s gemaakt.

SAM_0040

Zwemmen

De bus met bewoners die naar het zwembad gingen, werd gereden door een andere PvdA- er, maar die doet dat regelmatig en niet alleen tijdens NL Doet.

Bertie van Mourik.