7 mei 2013

Op 1 mei 2013: Bloemen, spelden en een penning in ‘groot Schagen’

Voor het eerst na de fusie zijn er in ‘groot ‘ Schagen rode bloemen uitgereikt aan senior PvdA- leden. Dat was voor velen een prettige verrassing.

Penning en spelden

Door secretaris Hans Verheggen werd een penning uitgereikt aan Mevrouw Glas in Petten die al vanaf 1948 lid is. Spelden voor 25 jaar lid gingen naar Tjeerd Talsma (Callantsoog) en de heer van Leeuwen (Waarland). George van Ee is al 35 jaar lid.

Dick Ernste (Warmenhuizen) krijgt zijn penning na zijn vakantie uit handen van een oud-Harenkarspelse delegatie.

Rode bloemen

Het kopen van rode tulpen was wat problematisch, maar er zijn wel andere rode bloemen te vinden.

Rolf Klant ging langs bij mevrouw van Diepen in ’t Zand.

Ben Blonk  bij de heren Verduin en Jongejans in Petten.

In Schagen waren twee teams op pad: Victor Walvisch en Elsbeth Pinksterboer gingen langs bij de dames Diederik en Raven en mijnheer Nol. Het team Hans Heddes, Jan Muntjewerf en Marc Moussault bij  de dames Zwakman, v.d. Beek, Duinker en Schaar en de heren Moscou, Groot, Koning ( zie eerder artikel) en Leegwater.

Oud- Harenkarspel
1 mei 041

En in voormalig Harenkarspel gingen Marjan Leyen, Harry Piket, Trix en Bertie van Mourik voor de 7 e maal langs bij Louw Groot, waar traditiegetrouw de rode vlag buiten hangt en bij de ruim 100 jarige mijnheer Jongejan. Wij hopen hem in augustus bij zijn 101 ste verjaardag weer bloemen te kunnen brengen!

Bertie van Mourik