Nieuw bestuur voor PvdA Schagen

12 december 2018

De PvdA Schagen heeft een aantal kandidaten om toe te treden tot het bestuur. Na de coalitieonderhandelingen zijn een aantal posities in het bestuur vacant geworden. Drie nieuwe kandidaat bestuursleden  Leo van der Leden, Roos Numan en Sabine Juckenack zullen in principe op de Algemene Ledenvergadering van 24 januari toetreden tot het bestuur.

Afgetreden

Het bestuur van de PvdA Schagen ging het afgelopen jaar door een moeilijke periode. Vera van Vuuren was al afgetreden. Voorzitter Marga de Groen en penningmeester Ton Kuijs zijn na de verkiezingen gestopt. Dit zorgde ervoor dat er slechts drie bestuursleden overbleven zonder voorzitter, penningmeester of secretaris. Ook moest een begroting opgesteld worden, en een werkplan voor het nieuwe jaar.

Gelukkig zijn er drie enthousiaste kandidaten gevonden om het bestuur te versterken. Ook is de voordracht voor voorzitter, penningmeester en secretaris bekend.

Nieuw elan

Onze kandidaat voorzitter komt uit het Wildrijk (St Maartenszee) en luistert naar de naam Leo van der Leden. Leo is een trouw PvdA’er en is zeer betrokken geweest bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Onze kandidaat penningmeester is dochter van PvdA mastodont Karel Numan en zal de financiën van onze partij streng overzien: Roos Numan. Secretaris wordt ervaren bestuurslid Jan Muntjewerf. Jan heeft de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen gecoördineerd en weet wat besturen is. Ook Sabine Juckenack treedt toe tot het bestuur als algemeen bestuurslid. Hans Verheggen, een van de drie oud-bestuursleden, is om gezondheidsredenen tijdelijk teruggetreden.

Het nieuw aan te treden bestuur vormt een evenwichtige groep met de capaciteiten om goed beleid te voeren.

Algemene ledenvergadering

Officieel moeten de kandidaten nog goedgekeurd worden door de ALV. Deze zal gehouden worden op 24 januari en hier krijgt u binnenkort een uitnodiging van. Bent u het niet eens met de kandidaten, of wilt u een tegenkandidaat aanmelden? Meldt u dan bij Jan Muntjewerf via [email protected].

Waar ben je naar op zoek?