Ledenbrief over de campagne

14 maart 2022

Hallo PvdA leden,

De afgelopen maanden is keihard campagne gevoerd. Hierbij een kort overzicht, inclusief filmpje.

Er zijn posters geplakt en advertenties geplaatst in het SchagerWeekblad en de Schager Courant. U bent ze vast tegengekomen. Gisteren stond de laatste prominent op pagina 3 van het regiokatern.

Daarnaast zijn er 10.000 flyers in brievenbussen gedaan en was onze lijsttrekker Vera van Vuuren te zien en te horen in tv- en radiocommercials op Noordkop Centraal. Op facebook deelden we een promotiefilmpje van de eerste 6 kandidaten. Op onze website zijn alle kandidaten gepresenteerd met een interview, gemaakt door Stijn Vos. Een aanrader om te lezen! Over de succesvolle werkbezoeken aan onder andere het Schager Wad heeft u ongetwijfeld in de krant gelezen. Gisteravond was er tot slot het verkiezingsdebat in Alpha.

De stembussen zijn inmiddels geopend tot en met as woensdag. We vinden het heel spannend. Alvast bedankt voor jullie steun en u hoort snel van ons na 16 maart!

NLDoet

Afgelopen vrijdag en zaterdag is een groep PvdA’ers actief geweest bij de basisschool in Warmenhuizen. Er is geschuurd en geschilderd en de handen zijn flink uit de mouwen gestoken.

Verkiezingsmarkt

De afgelopen 5 donderdagen waren we steevast te vinden op de donderdagse markt in Schagen. In de bekende rode jasjes (en mutsen) deelden we flyers uit en voerden we gesprekken met voorbijgangers. Op donderdag 3 maart kregen we steun van Tweede kamerlid Joris Thijssen. Afgelopen zaterdag was er een speciale verkiezingsmarkt. Voor alle 9 partijen was er een marktkraam neergezet voor Peetoom waar we gezamenlijk ons als lokale politiek konden presenteren.

Papier prikken

Zaterdag 5 maart hebben lokale PvdA’ers, ondersteund door Statenleden meegeholpen met een papierprikactie in Warmenhuizen.

Van de eerste 6 kandidaten heeft Marjan Leijen een kort filmpje (vlog) gemaakt voor op de sociale media. Dit is onder andere op facebook gedeeld. Een compilatiefilmpje ziet u hier: