Kiezers BEDANKT!

Door Vera van Vuuren op 17 maart 2022

Een eerste korte reactie op de uitslag door Vera van Vuuren:

De gemeenteraadsverkiezingen 2022 in Schagen hebben een grote winnaar opgeleverd: JESS Lokaal is in zetelaantal verdubbeld. Grote felicitaties zijn hier meer dan op z’n plaats.

Na JESS Lokaal is de PvdA het meest gegroeid: Ten opzichte van 2018 zijn we met een kleine 2 procentpunten gestegen van 9 naar bijna 11 procent van de stemmen. In totaal hebben van de 20.107 stemmen 2162 inwoners op de PvdA gestemd. Ook in de rest van het land heeft de PvdA het gelukkig prima gedaan.

Ik ben blij met deze groei en met het behoud van onze drie zetels in de raad. Ten opzichte van de overige linkse partijen kunnen we als PvdA het linkse geluid goed blijven laten horen. De linkse stem van Duurzaam Schagen is voor een deel bij ons terecht gekomen. We hadden eerst een krappe drie zetels en nu een ruime drie. Misschien dat Groen Links nog een zetel erbij krijgt bij de herverdeling van de restzetels.

Het totaal aantal zetels van de huidige coalitie is op 16 blijven staan, onze coalitiepartners CDA en Jess Lokaal hebben de zetels met elkaar verdeeld. Er is nu een meer evenwichtige verdeling tussen verschillende partijen ontstaan.

PvdA gaat graag weer in gesprek om tot een goede vergelijking van de verkiezingsprogramma’s te komen en een goed inhoudelijk Programma voor de komende raadsperiode op te stellen.

Iedereen wil ik namens de medekandidaten bedanken voor hun PvdA stem. Een groot dankjewel aan alle leden die zich tijdens de campagne hebben ingezet.

Hartelijke groet,

Vera van Vuuren, lijsttrekker

Vera van Vuuren

Mijn naam is Vera van Vuuren. Als baby kwam ik naar de Stolpen om te gaan wonen bij onze opa en oma Roos. Mijn tweelingzus en ik zijn vanuit Australië naar Nederland gevlogen, omdat onze moeder was overleden bij onze geboorte. Na vele verhuizingen ben ik 15 jaar geleden teruggekomen in de Zijpe. Mijn man