Harry Piket ambassadeur dementievriendelijk Schagen

22 maart 2021

Schagen is een gemeente die haar inwoners met dementie en hun mantelzorgers ondersteunt. Het helpt als inwoners, jong en oud, dementie vroeg herkennen en weten hoe ze het beste met iemand met dementie om kunnen gaan.

Ambassadeurs

Gemeente Schagen heeft 4 ambassadeurs voor een dementievriendelijke gemeente. Dit zijn raadsleden Marcel Sanders, Puck de Nijs, Marga Mulder en Harry Piket. Zij schenken samen met lokale organisaties specifieke aandacht aan het creëren van meer bewustwording over dementie.

Cadeau voor inwoners met dementie

Maandag 22 maart hebben de ambassadeurs een bezoek gebracht aan dagbesteding de Nieuwe Nes in Schagen. Hier worden verschillende activiteiten georganiseerd voor inwoners van gemeente Schagen met dementie die zelfstandig wonen

Amaryllis

Speciaal voor de deelnemers van de dagbestedingen hebben de ambassadeurs een speciaal doecadeau georganiseerd: materiaal om als activiteit een Amaryllisbol te potten. Uit de bol zal na 6 à 8 weken een prachtige kleurrijke bloem bloeien. Alle dagbestedingen zijn positief over deze actie om op een fleurige manier meer aandacht te vragen voor mensen met dementie en hun naasten.

Waardevolle tips

Via de gratis (online) training Goed omgaan met dementieop www.samendementievriendelijk.nl worden waardevolle tips gegeven.

foto: Pierre Mettes