George Jongejans 1930 – 2021

6 maart 2021
Op 23 februari jl. overleed George Jongejans, ons gewaardeerde lid uit Petten, die – samen met zijn vrouw – al jaren lid is van de PvdA.

De afgelopen jaren bezochten Marjan Leijen en ik het echtpaar Jongejans op de Dag van de Arbeid en deden dan gezellig een bakkie waarbij mooie verhalen verteld werden. Zo leerden we dat meneer Jongejans uit een echt rood nest kwam en niet alleen PvdA-lid was, maar vorig jaar ook al 60 jaar lid was van de vakbond.
Na een loopbaan als melkboer, ging hij op wat latere leeftijd nog studeren om docent economie te worden. Samen met zijn vrouw Ada was hij bijzonder trots op beide zonen en ook werd uitvoerig met ons gedeeld dat één van de kleindochters ver weg wetenschappelijk onderzoek deed naar de permafrost.
Volgens één van zijn zonen stond zijn keuze voor de komende verkiezingen al vast: als zoon van een melkboer voelde hij zich sterk verwant met Lilianne Ploumen en zijn stem zou dan ook naar haar gaan.
We gaan een hartelijk, vriendelijk en wijs man missen en wensen Ada Jongejans en haar kinderen en kleinkinderen veel sterkte met het verwerken van dit verlies.