3 mei 2017

Natuurlijk hing de rode vlag buiten….

Door Bertie van Mourik

Alweer 1 mei: rode tulpen rondbrengen in voormalig Harenkarspel. Die tulpen moet ik afhalen bij Jan Schrijver, waar ze lekker koel hebben gestaan. Altijd makkelijk zo’n adresje!

Het regende en voor de eerste keer hebben we, Marjanne Janssen, Marjan Leyen en ik,  dit rondje met de auto gedaan!

Ons eerste adres is: Lau Groot aan de Veilingweg en natuurlijk hing de rode vlag buiten. Hier zijn we al 10 keer eerder geweest en zoals altijd is de ontvangst heel hartelijk en staat de koffie klaar. Er werd meteen gevraagd waarom Ton Kuys er ditmaal niet bij was, maar daarvoor hebben we als Partij van de Arbeid Schagen na de fusie teveel adressen af te werken.

Lau zit op zijn praatstoel en als we onze koffie/ thee op hebben, moeten we helaas een eind maken aan het geanimeerde gesprek.

Dan gaan we naar Griet Nagel, dat is in dit kader voor de eerste keer. Ook hier krijgen we koffie aangeboden, die
slaan we maar af. Het gesprek gaat o.a. over mooie gordijnstoffen, Friesland (daar komen Griet en haar man oorspronkelijk vandaan), wonen in Warmenhuizen en boeken……. Natuurlijk. Als je in dit huis rondkijkt zie je aan praktisch iedere wand boekenkasten. En boven staat alles over de geschiedenis van West- Friesland.

Hierna rijden we door naar de Zigt met de bedoeling een bos tulpen neer te leggen bij de achterdeur, want er zou niemand thuis zijn. Dat blijkt echter wel het geval te zijn, de bloemen worden overhandigd, maar er is nu geen tijd om uitgebreid te praten.

Nu ‘helemaal’ naar Dirkshorn, naar Bram Zeeman. Die hebben we al een tijd niet gesproken en hij heeft nogal wat te vertellen over nieuwigheden van de medische wetenschap en de voor- en nadelen van zo’n nieuwe vinding. Heel interessant, vooral als het helpt en je wat energie geeft.

Dit was ons rondje voor 1 mei 2017, op ieder adres zeggen we: “Tot ziens in 2018” en we hopen iedereen dan nog in goede of redelijke gezondheid aan te treffen.

Marjanne, Marjan en ik hopen elkaar wel voor die tijd te treffen!

Waar ben je naar op zoek?